Autograf

Isnin, 28 Julai 2008

Daftar Blog

Hari ini (28hb Julai 2008) dalam sejarah hidup embun menitik mengorak selangkah lagi mendaftarkan diri di laman web sebagai penulis blog. Walaupun agak terkemudian daripada orang lain, namun tidak timbul sedikit pun rasa kesal kerana kita sebagai manusia biasa sememangnya berbeda daripada segi JERI.

Sejak sekian lama menyimpan hasrat untuk memiliki blog sendiri namun tidak pasti pula apa yang harus dimuatkan sebagai pengisian di dalam blog itu nanti. Bukan tidak menyakini keupayaan diri sendiri, mungkin kerana sifat azali embun menitik yang lebih banyak berfikir apakah kemungkinannya nanti kalau mengikut rasa hati, kesudahannya tidak memuaskan mungkin kurang memuaskan (tidak keterlaluan kalau embun menitik katakan), tidak meyumbang kepada keperluan komuniti yang melayari blog embun menitik itu nanti.

Sentiasa berhati-hati dan teliti selama ini yang menyebabkan embun menitik selalunya terkemudian daripada orang lain di dalam apa juga persoalan hidup dan kehidupan. Namun begitu, ada ketikanya embun menitik bangga dengan sikap embun menitik itu kerana tidak ada orang lain lagi yang serupa dengan embun menitik sekiranya embun menitik sudah tidak ada lagi di dunia ini. Kalau ada pun, tetap tidak akan sama dengan embun menitik yang asli!

Apapun paparan di dalam blog ini, adalah citarasa embun menitik - tidak berniat pun untuk meniru paparan di dalam laman blog orang lain. Kalau ada pun yang mempersoalkan, embun menitik akan tetap positif mengatakan ianya adalah perkongsian ilmu dan maklumat dalam apa juga bidang sekalipun untuk kebaikan (menjadi pedoman) dan sebagai sempadan untuk kita meniti hidup ini yang sudah semestinya digarisi norma hidup bermasyarakat.

Rasanya cukup setakat ini pengenalan untuk pertama kalinya "menulis" tanpa dakwat dan kertas. Insyallah dengan maklumbalas daripada pembaca blog nanti, akan memantapkan lagi apa sahaja pengisian yang bermanfaat untuk semua. Sekian, ikhlas dari hati, suci dari sanubari, salam perkenalan dan persahabatan penuh kemesraan yang abadi selalu dari embun menitik.

1 Comment:

  1. no said...
    tahniah!!! selamat terus maju...

Post a Comment